5 rytiniai įpročiai, dėl kurių auga svoris

5 rytiniai įpročiai, dėl kurių auga svoris

 

Visos tai patyrėme: pasiryžti numesti kelis kilogramus, bet jie turi ne ką mažiau ryžto likti su Tavimi. Ėmeisi visų Tau žinomų veiksmų: judi daugiau, valgai mažesnes porcijas, nebevalgai nesveiko maisto – tai kame gi problema?

„Didžiausia klaida, kurią daro žmonės nusprendę numesti svorio – ne taip pradeda savąją dieną,“- sako Svorio metimo Instituto daktarė Susan Peirce Thompson. Pirmosios akimirkos kai nubundi, padeda pagrindą visos tolimesnės dienos pasirinkimams, ir netgi kelių ateinančių dienų taip pat. Taigi, labai svarbu teisingai pradėti dieną, kad išsiugdytum sveikus įpročius ir elgtumeis kryptingai net kai protas dar neveikia ir tamsu akyse.

Pateikiame dažniausiai daromas klaidas, kad galėtum jas identifikuoti ir vengti.

  1. Persimiegi

Visi esame girdėję, kad miego trūkumas gali turėti įtakos svorio augimui, nes pakyla apetitą skatinančio hormono kortizolio kiekis. Tačiau tiesa ta, kad ir persimiegojimas yra ne ką geresnis reikalas. PLOS One žurnalas atliko tyrimą, kurio metu paaiškėjo, kad žmonių, miegančių daugiau nei 10 valandų, KMI yra didesnis nei tų, kurie miega 7-9 valandas. Taigi, pasistenk miegoti būtent 7-9 valandas, kad išlaikytum savo kūno formas tobulomis.

  1. Ruošiesi tamsoje

Jeigu palieki žaliuzes užtrauktas ir nubudusi, netenki saulės daromos įtakos svorio metimui. Ta įrodyta kitu to paties, PLOS One, žurnalo tyrimu.

Tyrimo autoriai priėjo išvadų, kad kūno masės indeksas tų žmonių, kurie rytais mėgaujasi saulės šviesa, yra kur kas mažesnis, nei tų, kurie ruošiasi į darbus ar mokslus tamsoje. Pasak tyrimo, užtenka ir  20-30 minučių dienos šviesos, kad KMI būtų mažesnis. Taip nutinka dėl to, kad Tavo vidinis laikrodis susisinchronizuoja su realiu paros metu ir taip paskatinamas metabolizmas.

  1. Nepasikloji lovos

Nacionalinis Miego Institutas Amerikoje atliko apklausą ir jos metu paaiškėjo, kad tie, kurie iš vakaro pasiklojo šviežiai lovą – visad išsimiegodavo geriau (ar bent jau taip teigė, taigi ir buvo tuo įsitikinę). Na, o kadangi miegas visuotinai pripažintas kaip turintis tiesioginę įtaką mūsų KMI – neverta turėti šio blogo įpročio. Gali skambėti kvailai, tačiau įpročius tyrinėjantis knygų autorius Charles Duhigg teigia, kad tie, kurie rytais pasikloja lovas, dažniausiai geba išsiugdyti ir kitų sveikų įpročių. Maža to, jo teigimu, tokie žmonės geba geriau valdyti savo finansus ir netgi turi daugiau valios. Na, o valia – kertinis akmuo metantiems svorį.

  1. Nesisveri

Cornelio universiteto mokslininkai stebėjo 162 viršsvorio turinčius vyrus ir moteris net du metus, ir pastebėjo, kad tie, kurie kasdien sverdavosi – daug sėkmingiau metė svorį. Na, o geriausias metas pasisverti, Lisa Jones, daktarės iš Pensilvanijos, teigimu yra vos tik nubudus ryte, kai jis yra mažiausias. Tokiu metu ne tik svoris būna tiksliausias, nes naktį vyksta metabolizmo procesai, bet ir džiugina skaičiais svarstyklėse.

  1. Šykštūs pusryčiai

Tel Avivo universiteto mokslininkai nustatė, kad dietos besilaikantys žmonės, ryte valgę pusryčius, kuriuos sudarė 600 kalorijų lieso proteino, karbohidratų dienos metu jautė mažesnį alkį, nei tie, kurie pusryčiams valgė maisto, turinčios vos 300 kalorijų. Maža to, tokiems žmonėms geriau sekėsi laikytis nustatytos dienos kalorijų normos. Jų organizme buvo mažiau alkio pojūtį skatinančio hormono grelino. Taigi, sotūs pusryčiai padės jaustis mažiau alkanoms visos dienos metu.

 

Komentarų nėra

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas.