Kas yra Mono dieta ir kaip ji Tau padės numesti svorio?

Kas yra Mono dieta ir kaip ji Tau padės numesti svorio?

Kai visi ima šnekėti apie kažkokią naują dietą, padėsiančia greitai atsikratyti nepageidaujamų kilogramų, sunku atsispirti išmėginti ją savo kailiu (net jei ji akivaizdžiai neverta Tavojo laiko). Štai kad ir Mono dieta – bene ieškomiausias būdas svoriui mesti Google paieškos mechanizmuose 2016 metais. Šis stebuklingas metodas labai paprastas – juo siūloma valgyti tik vieną produktą (pvz.: obuolius) ar vieną produktų grupę (paprastai vaisius ar daržoves) ir nieko daugiau. Visiškai nieko.

Ši dieta išpopuliarėjo Youtuber’ės „Freelee the Banana Girl“ dėka, kuri kasdien suvalgo 30 bananų.

Štai ir iliuzionistė Penn Jillette praeitais metais numetė 45 kilogramus valgydama vien bulves. O aktorius Matt Damon mesdamas svorį dėl vaidmens, maitinosi vien vištų krūtinėlėmis.

Tačiau vien todėl, kad populiarūs žmonės laikosi šios dietos ir jiems pavyksta pasiekti rezultatų, nereiškia, kad Mono dieta – geriausia dieta.

Kaip tai veikia?

Pasinaudojus Google ar Instagram paieška akivaizdu, kad žmonės laikėsi Mono dietos pasinaudodami beveik visais žinomais vaisiais ir daržovėmis: arbūzais, mangais, kalafiorais, špinatais. Mono dietos laikėsi net valgydami vien tik picą. „Proponentų teigimų, monodietos pagrindas – virškinimas, kuris pripranta greitai apdoroti vieną ir tą patį produktą. Maža to, mažiau maistinių medžiagų apdorojant, mažiau enzymų reikia organizmui išskirti,“- pasakoja Paulina Hackney, Niu Jorko Vestęesterio medicino centro mitybos specialistė. Organizmui nereikia sunkiai dirbti, taip sumažėja pilvo pūtimas, padidėja maistinių medžiagų pasisavinimas, organizmui patenkinti užtenka mažiau kalorijų, netgi nebesinori nesveiko maisto. „Tačiau nėra jokių mokslinių tyrimų visai šiai informacijai pagrįsti,“- užtikrina P. Hackney.

Ar tai padeda mesti svorį?

Viena patraukliausių Mono dietos savybių ir yra ta, kad svoris krenta greitai, nes kalorijų suvartojama tikrai mažai. Kai kurie tiki, kad ji padeda mažiau norėti saldaus, sūraus ar riebaus maisto. Bet, pasak P. Hackney, turėsi už tai sumokėti: „Priklausomai nuo pasirinkto maisto, cheminės reakcijos organizme gali pasikeisti drastiškai jau po savaitės ar dviejų, maitinantis pagal šią dietą.“

Ar tai saugu?

„Nors ir tikrai numesi svorio, ši dieta kilogramus tirpdys raumenyno sąskaitą. O sumažėjusi raumenų masė rezultate sulėtins ir metabolizmą,“- pasakoja Karolina Apovian, Bostono medicinos centro mitybos skyriaus direktorė. „Tai reiškia, kad ateityje numesti svorio bus daug sunkiau, o tas, kurį numesi Mono dietos dėka – sugrįš akimirksniu, vos pradėjus vėl normaliai maitintis.“

Arizonoje gyvenanti ir dirbanti dietologė Gillean Barkyoumb pabrėžia, kad maitinantis vos vienu maisto produktu, tarkim, bananais, organizmas negauna daugelio jam reikalingų maistinių medžiagų. Sveika dieta yra ta, kuri subalansuota, kurioje yra proteinų, karbohidratų bei riebalų.

Kita medalio pusė ta, kad maitinantis tik vienu maisto produktu, galima gauti per daug vienos ir konkrečios maistinės medžiagos. O tai gali turėti rimtų pasekmių. Per daug kalio, valgant bananus, gali sukelti kardiovaskularinių problemų, o pernelyg didelis cukraus kiekis gali sukelti diabetą. Pasak G. Barkyoumb, kai atsibos valgyti vieną ir tą patį maisto produktą, pulsite kimšti į save viską, net tai, nuo ko taip stengėtės laikytis atokiai.

Ar priaugsi svorio, kai baigsi laikytis šios dietos?

„Taip, tai yra vienas labiausiai neraminančių klausimų, kai kalbama apie tokias drastiškas dietas,“- sako G. Barkyoumb.“Jei iškart nustojusi laikytis Mono dietos nepradėsi maitintis taikydama visus sveikos mitybos principus, yra labai didelė tikimybė, kad prie įprastų formų grįši akimirksniu. Tiesa pasakius, greičiausiai net priaugsi bent kelis papildomus kilogramus.“

„Net jei Tau pavyks kelias savaites valgyti vieną ir tą patį produktą, su problemomis susidursi vos grįžusi prie Tau įprasto maisto,“- sako Apovian. Daug geriau yra tiesiog nustoti valgyti tuos produktus, kurie nepadeda pasiekti norimo svorio tikslo ir rinktis sveiką mitybą. „Vietoje saldumynų rinkis vaisius ar datules, vietoje druskos – česnaką, svogūnus, prieskonines žoleles,“- pataria ekspertė. Na, o jei maisto griebiesi, kai patiri stresą – pakeisk skanumynus joga ar pasivaikščiojimais.

Ir pabaigai: Dauguma iš mūsų nemėgsta dietų, kurioms reikia ruoštis, gaminti pagal sudėtingus receptus ar nuolat skaičiuoti kalorijas. Mono dietos paprastumas daro ją patrauklia. Tačiau greitas kilogramų atsikratymas neužtikrina geros sveikatos ar to, kad kilogramai nesugrįš su kaupu. Apovian pataria pamėginti atrasti sau tinkamą, sveiką dietą, kuri nebus sudėtinga, bet kartu garantuos ilgalaikį rezultatą. „Ir nors naujai dietai pasiruošti prireiks laiko, taip išmoksi sveikos mitybos pagrindų,“- priduria ji. „Po poros savaičių viskas bus daug paprasčiau, ir Tu būsi pradėjusi naują, sveikesnio gyvenimo etapą.“

Komentarų nėra

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas.