MASAŽAS – labiausiai atpalaiduojanti procedūra skubos pilname gyvenime

MASAŽAS – tai viena labiausiai atpalaiduojančių procedūrų. Jis atpalaiduoja raumenis, mažina stresą, skausmą, normalizuoja miego kokybę, nemigą, gerina kraujotaką, aktyvina toksinų pasišalinimą. Deja, apsilankyti pas masažo specialistą ne kiekvienas turime laiko, noro ar lėšų. Tad gera sužinoti, kad masažuoti galime ir patys save. Žinoma, negalime patys sau masažuoti nugaros, tačiau yra daugybė vietų ir kūno taškų, kuriuos galime stimuliuoti patys ir jaustis sveikesni, energingesni ir laimingesni. Kaip tą padaryti, mums pataria, Londone gyvenanti Alina Ribokienė, praktikuojanti refleksologiją.

Ar žinojote, kad…

Veido masažas stangrina odą, galvos masažas gerina plaukų augimą, pilvo – spartina virškinimą ir medžiagų apykaitą, šlaunų – mažina celiulitą. Mūsų delnuose ir pėdose slypi kūno organų nervinių galūnių taškai, vadinamieji reflekso taškai, juos liečiant, judant tam tikromis linijomis, žmogus atsipalaiduoja ir sveiksta. Žinoma, nėra malonesnio ir veiksmingesnio masažo, už tą, kurį atlieka specialistas refleksologas, t.y. rankų ir pėdų taškų žinovas, profesionalus masažuotojas. Refleksologija – labai veiksminga, universali, lengvai prieinama ir visiškai saugi terapijos forma, kai rankomis yra stimuliuojami (masažuojami) tam tikri delnų ar pėdų taškai. Refleksologijos seanso metu galima naudoti natūralius aliejinius produktus (natūralius kremus, aliejinius mišinius), praturtintus eteriniais aliejais, nes jie gerina slydimą, tonizuoja, atpalaiduoja, o kartu maitina odą ir aktyvina kraujotaką – tai pasiekiamas geros savijautos ir puikios nuotaikos derinys.

„Kai masažuodama naudoju natūralius kremus, aliejinius mišinius, rezultatas būna geresnis. Dažniausiai naudoju Lietuvoje gaminamą „Marmozel“ kosmetiką. Delnams ir pėdoms masažuoti naudoju jų gaminamą sviestą kūnui ar rankų kremą, kurie palengvina slydimą. Jie pakankamai lėtai geriasi ir taip sukuria apsauginį dangalą ant odos, taigi liečiant kliento rankas nelieka trinties ir sausumo,“ – teigia Alina.

Terapija rankoms

Turbūt esate pastebėję, kad kai žmogus yra įsitempęs ar jaudinasi, ima trinti delnus, maigo rankas, pirštus. Ir…. taip sau padeda. Pasirodo, pirštų galuose yra galvos taškai, delnuose – diafragmos, t.y. kvėpavimo, taškai, todėl taip netiesiogiai raminant kvėpavimą ir glostant galvą žmogui palengvėja.

Verta save stebėti: kurias rankų vietas norisi glostyti, maigyti, nes taip kūnas siunčia signalus ir prašo pagalbos tam tikriems organams. Masažuojant delnus, pirštus, gerėja nuotaika, mažėja įtampa, nuovargis, lengvėja alergijos simptomai, nugaros ir raumenų skausmai, gerėja kraujo apytaka ir net laikysena, aktyvėja virškinimas, maistinių medžiagų pasisavinimas ir šalinimas, atsiranda jėgų. Refleksoterapija gali daryti stebuklus. Ir tai galite bent dalinai patirti patys masažuodami, stimuliuodami tam tikrus taškus.

Skirkite vos keletą minučių

Masažuoti rankas galima ilsintis vonioje ar saunoje, tepant rankas kremu, žiūrint televizorių, netgi važiuojant autobusu ar per pertraukėlę darbe. Pradžioje rankas „supažindinkite“ su lietimu – paglostykite delno ir plaštakos puses, kiekvieną pirštą atskirai, tuomet švelniai kiekvieną patempkite. Viena ranka laikydami kitą, pasukite riešą pagal laikrodžio rodyklę, paskui į kitą pusę. Tai atlikite po 3 kartus. Palenkite delną žemyn 90 laipsnių kampu, paskui į kitą pusę, tiek, kiek leidžia plaštaka. Nuo delno apačios braukite nykščiu per tarpupirščius, per visą delną į viršų, pirštų link. Paspauskite delno viduryje esantį saulės rezginio tašką, kuris yra atsakingas už bendrą emocinį balansą, pasitikėjimą savimi, ir keletą kartų lėtai pasukite.

Atpalaiduoti mintis ir kūną padeda nykščių pagalvėlių, kuriose yra galvos reflekso taškas, stimuliavimas. Vienos rankos keturiais pirštais prilaikydami kitos rankos nykštį, braukite nykštį į nykštį vidutiniu stiprumu, tiek, kiek malonu; tuomet nuo pirmojo nykščio sąnario, esančio žemiau nykščio pagalvėlės, braukite į viršų. Toliau – nuo antro pirmo sąnario link.

Jei sloguojate, braukite nykščiu per kitos rankos pirštus, pradėdami nuo tarpupirščių ir judėdami į kiekvieno piršto viršų ir paliesdami abi puses. Delnų pagalvėlėse yra plaučių, bronchų sritis, ten, kur lenkiasi delnas ir susidaro gili raukšlė, – diafragmos sritis. Braukdami pagal šią liniją nuo vieno delno pusės kitos link, padėsime sau pasisavinti daugiau deguonies, taip palengvindami kosulio simptomus, o, atsidūrę stresinėse situacijose, gebėsime suvienodinti kvėpavimą.

Delno įdubime (saujoje) yra virškinamojo trakto organų reflekso taškai. Lėtais sukamaisiais judesiais galima pagerinti virškinimą ir nereikalingų medžiagų pašalinimą. Skrandžio atitikmuo, t.y. reflekso taškas, yra po rodomojo piršto sąnariu, ten, kur pirštas jungiasi su delnu. Norėdami aktyvinti skrandžio veiklą, turėtumėte švelniai pagnaibyti šį 1–1,5 cm plotą. Dešinės rankos minkštoji dalis po mažuoju pirštu atitinka mūsų kūno filtrą – kepenis, braukite per šį 1 cm plotą delno link. Slinkdami išorine rodomojo piršto puse žemyn ir lygiagrečiai slinkdami nykščiu žemyn, gausime raidę „V“. Toje vietoje yra inkstų ir antinksčių atitikmuo. Stimuliuodami šį tašką, galime reguliuoti išskiriamą adrenalino kiekį stresinėse situacijose ar patyrę baimę. Vienos rankos nykščiu iš vienos pusės ir kitos rankos rodomuoju pirštu iš kitos pusės lengvais paspaudimais, gnaibymais stimuliuojame ir aktyviname inkstų ir antinksčių veiklą. Dažniausiai šis taškas yra skausmingas.

Judėdami nykščio išorine puse nuo pirmojo sąnario iki antrojo, atlikite 7 žingsnelius, t.y. paspaudimus, – taip stimuliuosite visus septynis kaklo slankstelius. Nuo antrojo sąnario judėdami žemyn riešo link atlikite 12 žingsnelių / paspaudimų, kurie atitinka krūtinės ląstos slankstelius. Toliau atlikite 5 žingsnelius / paspaudimus judėdami iki riešo vidurio. Tai atitinka juosmens sritį, kurią naudinga išjudinti ilgai sėdint ar stovint.

Nerimaujant masažuojamos galvos, diafragmos, plaučių, inkstų ir antinksčių, krūtinės ląstos sritys.

Emocinei pusiausvyrai atgauti masažuojamos sinusų, diafragmos, kaklo, nugaros sritys ir nykščių pagalvėlių centrai.

Refleksologė Alina teigia: „Neverta nerimauti, jeigu sunku prisiminti organų reflekso taškus delnuose. Pasitikėkite savimi: lieskite, braukite, spauskite ten, kur jums norisi, aplink sąnarius, pačius sąnarius ir visus rankos raumenis. Apčiuopę skausmingas sritis, stimuliuokite jas dažniau, kol skausmas pranyks. Elkitės su savimi tvirtai, pasitikinčiai, bet švelniai.“

Norėdami, kad rankos būtų gražios ir švelnios, palepinkite jas grožio procedūromis. Procedūras rankų odai atgaivinti rekomenduoja „Marmozel“ natūralios kosmetikos kūrėja Vilma Žmakova.

Aliejaus vonele rankas verta palepinti 1–2 kartus per mėnesį ar dažniau, palaikant 15 minučių. Patepkite rankas iki 35 laipsnių pašildytu aliejumi (alyvuogių, sezamų, saulėgrąžų, abrikosų kauliukų branduolių ar kitokiu) ar jų pagrindu sukurtu kremu, apsimaukite medvilnines, vilnones ar plastikines pirštines arba apvyniokite rankas natūraliu šiltame aliejuje suvilgytu audiniu, taip rankas palaikykite 15 min., galite ir ilgiau. Jei į šiltą aliejaus vonelę įlašinsite eterinio aliejaus, poveikis bus stipresnis. Tinka levandų, citrinų, rožių, gauruotųjų švitrūnų, šlamučių, ramunėlių ir kiti švelnūs, odą tausojantys ir regeneruojamieji eteriniai aliejai. Tokios aliejinės procedūros greitai ir pastebimai padeda, kai rankos sausos, šiurkščios, sutrūkinėjusios.

Jei rankos sausos, sugrubusios, prieš tepant aliejumi ar jo pagrindu sukurtu kremu patartina jas palaikyti jūros druskos vonelėje. 1–2 arbatinius šaukštelius druskos ištirpinkite šiltame vandenyje ir palaikykite jame rankas 10–15 minučių, ištraukę rankų neplaukite, patepkite minėtų aliejų pagrindu pagamintu kremu.

Retkarčiais (1–2 k. / mėn.) rankas galite nušveisti maltais riešutais, maltomis žolelėmis ar moliu, jei norite šiurkštesnio šveitiklio, rinkitės smulkų cukrų. Šveičiant pašalinamos sausos, atsilupusios odos ląstelės, dėl to oda geriau sugeria kremą, rankas atkuriančius aliejinius ar kitokius kompresus. Tačiau šveiskite atsargiai – rankų oda labai plona, todėl lengvai pažeidžiama, geriau tam tinka švelnesnės priemonės.

Komentarų nėra

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas.