7 būdai dirbti protingiau, bet ne sunkiau

Mes visi didžiuojamės kai tampame ar bent jau pasijuntame gerais darbuotojais: Mes atvykstame į biurą žvalūs, spausdami rankose savo kelioninius puodelius tarsi savo ginklus, ir pasiruošę užkariauti dieną. Bet tuo metu, kai prižymėti kalendoriai ir darbų sąrašai priverčia mus jaustis produktyviais, iškyla skirtumas tarp protingo ir sunkaus darbo. Būti sunkiai dirbančiu darbuotoju nėra privalu, kad didžiuotumėtės, jums nebūtina savęs pribaigti sunkiu darbo krūviu kiekvieną dieną, kad būtumėte tikrai geras darbuotojas.

Vietoj to, dirbkite protingiau ir pasidarykite visus darbus taip pat kokybiškai kaip anksčiau, bet nepersistengdami.

Žemiau yra 7 būdai, kaip dirbti protingiau, bet ne sunkiau.

1. Padaryk savo didžiausius sprendimus svarbiausiais iš pat ryto

Gerai, tu gali išsivalyti dantis iš pradžių, bet greitai po to, apsvarstyk visus didelius sprendimus tai dienai. Kodėl? Kadangi tavo smegenys dirba savo labiausiai atgaivintu, atnaujintu tempu, ir tu sugebėsi greičiau peržvelgti dalykus, nei tada kur būtum 16:00 val.

Dan Scalco, skaitmeninis rinkodaros agentūros įkūrėjas ir verslininkas rašytojas paaiškino:

,,Mūsų kūnas, mūsų smegenys pasidaro nuvargusios‘‘. Štai kas yra vadinama ,,Sprendimo nuovargiu‘‘. Per dieną mūsų smegenų funkcionavimas mažėja, ir mums gali reikėti daugiau energijos ir laiko, kad prieiti prie tos pačios išvados.

2. Projektas ,,Nepadarytų darbų‘‘ sąrašas kiekvieną rytą

Kiekvieną rytą tuo metu, kai geriate savo pirmą kavos puodelį, galvojate apie visus dalykus, kuriuose turite padaryti, tiesiog sukurkite ,,nepadarytų darbų‘‘ sąrašą. Kartais, kai mes krauname triuškinantį krūvį tą dieną, ties mumis susitelkia mažos, neesminės užduotys, todėl, kad jas yra lengva padaryti ir sutaupyti laiko prieš tai, kai turėsime pasiraitoti rankoves ir atlikti sunkiuosius darbus. Bet galvokite, kiek laiko mes iššvaistom! Kad išvengtumėte to, pasirašykite sąrašą dalykų, kuriuos jūs turite baigti, bet tai gali būti atidėta, jei laikas pasibaigtų. Tada jūs galėsite juos padaryti, kai viskas nebus taip beprotiška ir karštligiška. Gyvensenos rašytojas Robertas Locke‘as iš Lifehack rašė: ,,Mes visi žinome apie padarytinų darbų sąrašus, ir aš manau, kad jie yra apskritai puikūs… Bet dažnai mes nesuprantame, kad mes darome nesvarbias užduotis ar tas, kurios gali lengvai būti atidėtos. Štai kodėl daugeliui žmonių rekomenduojamas ,,nepadarytų‘‘ darbų sąrašas‘‘.

3. Panaudok savo laukimo laiką

Tai nėra tik darbas, darbas, darbas visą dieną — mes turime daug tarpinio laiko per dieną, kuris iš tikrųjų gali būti išnaudotas, kad atliktum dalykus. Galvokite apie visus laiko tarpus – nuo to, kai jūs laukėte traukinio, užstrigote eilėje prie kavos, iki pat to, kai laukėte elektroninio laiško. Vietoj to, kad tiesiog lauktumėte, pasinaudokite galimybe užbaigti mažus dalykus iš savo ‚,Padaryti‘‘ sąrašo.

Kiekviena diena yra puiki galimybė padaryti visas smulkias užduotis, kurias mes įpratę nustumti į šalį. Taigi, atsakykite į elektroninį laišką, sukurkite rytojaus darbų sąrašą, susitvarkykite keletą rinkmenų ant savo kompiuterio darbalaukio — namų ūkio darbus išbraukite iš sąrašo.

4. Pasidaryk pertraukėlę – ne, tai nesustabdys tavęs!

Kai tu giliame produktyvumo režime, galvoji apie beprotiškus dalykus, tokius kaip, išgerti energetinį gėrimą, lyg tai yra tavo darbas ir tu dirbsi per naktį, jei tai bus būtina. Jūs esate mašina, stipruolis, visiškai nesustabdomas! Nors tai nuostabu, tu iš tikrųjų ramini save ir stabdai, ignoruodamas pertraukos idėją.

Verslo rašytojas Jeffas Haden’as iš verslo svetainę Inc., paaiškino: ,,Vidutiniškai, jūsų smegenys gali būti susitelkusios tik 90 minučių, o tada jums reikia ne mažiau, kaip 15 minučių poilsio“.

Žinoma, gali pailsėti per darbo valandas, bet tai nebus tinkamiausias produktyvumo pagerinimas. Duokite sau nuo 10 iki 15 minučių poilsio, pasivaikščioti, suvalgyti užkandį, o tada grįžk prie darbų.

5. Dirbk skirtingose vietose

Ar žinote, koks atsigaivinęs jūs galėtumėte jaustis, kada sudėtumėte savo nešiojamąjį kompiuterį įstaigoje ir eitumėte darbuotis į kavinę vietoj to? Tai yra ta pati idėja, tik jūs nusprendžiate dirbti trijuose skirtinguose taškuose per dieną. Tai galėtų būti panašu į didelį judėjimą, bet yra didelė nauda. Haden’as paaiškino: ,,Mintis yra tokia, kad jūs įsikuriate įvairiose kavinėse, darbo vietose, ar alinėse, kad padarytumėte dalį darbo per dieną. Kompiuterizuotos darbo vietos prasideda nuo aiškios minties ,,padaryti“ sąrašo: Jūs kuriate planą to, ką jūs įvykdysite kiekvienoje vietoje, tokiu būdu jūs galėsite nedelsiant pasinerti į tas užduotis“.

6. Išsiaiškink kada tu produktyvviausias

Ne kiekvienas veržiasi pulti prie darbų iškart po pirmo puodelio kavos – mes visi turime savo produktyvumo viršūnes. Sužinok kada tavo ir nusiteik padaryti visą didelės pinigų sumos vertą darbą per tą laiką. Pavyzdžiui, kai kurie žmonės labiausiai produktyvūs gali būti devintą valandą vakare.

Mūsų kūnai dirba ciklais. Yra dienoje laikas, kuris yra produktyviausias, taip pat kaip ir atvirkščiai. Efektyviausias būdas pasilikti produktyviam – išstudijuoti savo ciklą. Tad paklausk savęs: kuriuo dienos metu tu supranti, atkreipi dėmesį, jog užbaigi daugumą užduočių? O kaip tas laikas, per kurį viskas, apie ką galvoji yra pertrauka?

7. Nesusikurk per daug trumpalaikių tikslų – tai nėra produktyvu

Susitelkimas ties 10 tikslų per dieną nėra produktyvu. Susitelkimas ties dviem arba keturiais darbais ir paskui jų vykdymas, yra.

Hoque‘as pasakė: ,,Labai vilioja susitelkti ties daugeliu tikslų tuojau pat. Kadangi mes dirbame sava asmenine technika ir metodu, galima būtų apimti daugialypių iniciatyvų‘‘.

Taigi, nusiramink ir pasitelk planuotoją. Susiorganizuok tvarkaraštyje tris tikslus dienai ir atlik juos visu šimtu procentų. Tokiu būdu tu dirbi protingiau, o ne sunkiau.

Komentarų nėra

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas.