7 būdai, kaip išlaisvinti savo vidinį hedonistą

7 būdai, kaip išlaisvinti savo vidinį hedonistą

Laimingas žmogus – sveikas žmogus, todėl kartais verta nustumti kaltės jausmą į šalį ir išlaisvinti savo vidinį hedonistą. Štai keletas būdų, kaip tai padaryti:

  1. Valgyti desertus

Yra įrodyta, kad valgant maisto produktus, kuriuose yra daug cukraus/riebalų, smegenyse aktyvuojamas laimės hormonas (dopaminas) ir sumažėja jaučiamas stresas. Taigi, saldaus ar riebaus maisto valgymas, gali padėti sumažinti neigiamus jausmus ir pajausti malonumą. Tai reiškia, kad jums nebereikia jaustis blogai kabinant sausainių tešlą tiesiai iš dubenio.

  1. Dainuoti automobilyje

Žinoma, kad dainavimas sukelia stiprias emocijas ir gali konkuruoti su kitais streso mažinimo metodais. Tyrimai, atlikti Harvardo ir Jeilio universitetuose parodė, kad dainavimas didina endorfino išsiskyrimą, ir sumažina širdies susitraukimų dažnį. Stokholmo universiteto mokslininkai taip pat nustatė, kad dainuojant išsiskiria oksitocinas, kuris gali padėti atpalaiduoti raumenis, atsakingus už skausmą, esant dirgliosios žarnos sindromui. Dar daugiau, dainavimas stiprina plaučius, tonizuoja pilvo raumenis, stimuliuoja kraujotaką ir skatina giliau kvėpuoti.

  1. Juoktis iš visos širdies

Tikriausiai žinote, kad endorfinai gerina nuotaiką, bet ar žinote, jog juokas yra vienas iš geresnių būdų, norint padidinti jų kiekį organizme? Merilendo universiteto medicinos centro mokslininkai nustatė, kad juokas gali būti naudingas širdies sveikatai. 2005 metų tyrimo dalyviai, kurie žiūrėjo juokingus filmus, turėjo labiau atsipalaidavusias kraujagysles, o tai reiškia, kad turėjo geresnę kraujotaką. Kai kurie tyrimai parodė, kad juokas stiprina su organizmo infekcijomis kovojančius antikūnius, o tai reiškia, gerina imuninę organizmo funkciją. Tyrimo autoriai nustatė, kad 15 minučių juoko kasdien, plius 30 minučių fizinio krūvio tris kartus per savaitę, duoda teigiamą kraujagyslėms poveikį.

  1. Mylėtis

Mediciniškai įrodyta, kad geras seksas veikia kaip skausmą malšinantis vaistas, sportas ir psichoterapija.

Jis gali net sustiprinti imunitetą ir užgrūdinti jūsų širdį nuo ligų. Malonumo jausmas sekso metu, yra labai stiprus. Kai kuriems žmonėms orgazmas tai tarsi ,,laimės hormonų“ fabrikas.

Moterims šis malonumo jausmas susijęs su orgazmu, gali trukti ilgiau nei tik švystelėjimas. Oksitocinas yra dar vienas pliusas, kuris skatina meilę ir švelnumą savo partneriui. Buvo įrodyta, kad oksitocinas mažina skausmą ir padeda užgyti žaizdoms po traumos.

  1. Miegoti

Paspausti snaudimo mygtuką, gali būti geriausias sprendimas, kuris ne tik padeda palaikyti energiją dienos metu, bet ir sumažinti lėtinių ligų riziką, tokių kaip: diabetas, širdies ligos, depresija. Pasak, Prince of Wales ligoninės miego gydytojo dr. Anup Desai, norint sudaryti geras sąlygas optimaliai sveikatai, žmonėms reikia miegoti aštuonias valandas per parą. Jis sako, kad nepakankamas miego kiekis gali sukelti nuovargį ir mieguistumą dienos metu, turėti įtakos susikoncentravimui į darbą, prisidėti prie depresijos ir lėtinių ligų. Vokietijos ir Švedijos ekspertai atliko tyrimą, kurio metu nagrinėjo trumpalaikio miego trūkumo poveikį alkiui, fiziniam aktyvumui ir kalorijų metabolizmui. Jie nustatė, kad per mažai miego daro neigiamą įtaką kalorijų suvartojimo ir kūno svorio kontrolei, sutrikdydami trapią pusiausvyrą tarp miego ir alkio hormonų. Pervargęs kūnas lėčiau atsikrato nereikalingų kalorijų. Mokslininkai Nyderlanduose nustatė, kad miegodami mažiau nei šešias valandas padidiname insulto riziką iki 4,5 procentų, lyginant su 7-8 valandų miegu. Daktaras Desai pataria nusistatyti savo reguliarią miego rutiną ir užsiimti kasdienine mankšta, kad pagerintumėte miego kokybę.

  1. Valgyti šokoladą

Turėk su savimi savo mėgstamiausią juodajį šokoladą. Moterims, valgant šokoladą, gaminasi hormonai, panašūs į gaminamus orgazmo metu. Vyrams ši taisyklė negalioja. Šokoladas turi daugiau nei 500 natūralių cheminių junginių, iš kurių daugelis buvo suskirstyti mokslininkų, į keliančius nuotaiką ir skatinančius malonumą. Pagal Vokietijos atliktus tyrimus, šokoladas gali sumažinti širdies priepuolio ar insulto tikimybę net 39 procentais. Royal Prince Alfred ligoninės chemijos patologas, klinikinės asociacijos docentas David Sullivan, sako, kad izoflavonai (antioksidantai esatys juodajame šokolade) naudingi širdžiai ir kraujagyslėms. Izoflavonai palaiko kraujyje esančio azoto oksido kiekį, pagerindami kraujagyslių endotelio pamušalo funkciją. Šokolado antioksidantai taip pat gali teigiamai paveikti atsparumą insulinui ir kraujo lipidų koncentraciją. Šokolado porcijos turėtų būti mažesnės nei 30 gramų.

  1. Gerti šampaną

Nebesvarstykite, kiek kalorijų yra šampano taurėje. Tai gali pagerinti jūsų sveikatą. Šampanas mažina kraujospūdį, širdies priepuolio ir insulto riziką. Jis padeda išplėsti kraujagysles ir optimizuoti kraujotaką. Pagal tyrimą, paskelbtą „British Journal of Nutrition“ 2009, antioksidantai (polifenoliai) esantys vynuogėse, iš kurių gaminamas šampanas išplečia kraujagysles ir optimizuoja kraujotaką. Prieš užpildydami apatines šaldytuvų lentynėles šampanu, turėkite omenyje, kad ilgalaikė nauda sveikatai dar nebuvo galutinai nustatyta, todėl likite prie dviejų standartinių gėrimų per dieną, daugiausiai, dvi dienas per savaitę.

 

Šaltinis: Womanshealthandfitness

Komentarų nėra

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas.