Avokadas: ką turėtumėte žinoti apie jo naudą sveikatai?

Avokadas: ką turėtumėte žinoti apie jo naudą sveikatai?

Populiarūs maisto produktai nuolat keičiasi, tačiau teigiamos avokado savybės jau kurį laiką niekaip neleidžia pamiršti šio vaisiaus. Avokadas vertinamas tiek dėl savo kreminio, riešutus priminančio skonio, kiek dėl viliojančios išvaizdos. Vis dėlto nederėtų pamiršti svarbiausio – kiekviename avokade gausu maistingųjų elementų!

„Šie žalieji vaisiai yra vieni iš nedaugelio, kurių sudėtyje yra sveikųjų, monosočiųjų riebalų rūgščių“, teigia dietologė, Mitybos ir Dietologijos akademijos atstovė, Lori Zanini. „Šios riebalų rūgštys yra svarbios todėl, kad dėl jų mes ilgiau jaučiamės sotūs. Jos mūsų organizme virškinamos ilgiau nei angliavandeniai ar baltymai.“ – komentuoja Zanini. Avokado sudėtyje daugiausia ir yra minėtųjų monosočiųjų riebalų rūgščių, kurios mažina cholesterolio kiekį kraujyje ir širdies ligų rizika. Kai kurie tyrimai taip pat parodė, kad monosočiosios riebalų rūgštys teigiamai veikia insulino ir cukraus kiekį kraujyje. Tai reiškia, kad avokadas mažina ir antrojo tipo diabeto riziką. „Avokaduose nėra natrio ir cholesterolio,“ – skuba pridėti Zanini.

Susitepkite sumuštinį ar skrebutį su avokadu, pagardinkite juo kiaušinius ar salotas – pasitelkite fantaziją. Tik atsargiai – dėl riebalų rūgščių avokadai yra gana kaloringi vaisiai, o papildomų kalorijų juk niekam nereikia.

Pateikiame sąrašą ir kitų naudingųjų medžiagų, esančių avokade:

Vitaminas K: skatina normalų kraujo krešėjimą ir stiprina kaulus.

Vitaminas C: skatina ląstelių augimą ir atsinaujinimą, saugo organizmą nuo laisvųjų radikalų keliamos žalos, tad mažina širdies ligų ar vėžio riziką.

Vitaminas B6: stiprina organizmo imuninę, nervinę sistemą, skatina raudonųjų kraujo kūnelių susidarymą.

Vitaminas E: skatina raudonųjų kraujo kūnelių susidarymą, stiprina imunitetą, reikalingas gerai plaukų ir nagų būklei palaikyti.

Folio rūgštis: skatina tinkamą ląstelių ir audinių atsinaujinimo procesą. Folio rūgštis taip pat reikalinga tam, kad tinkamai vystytųsi vaisiaus smegenys ir stuburas, tad nėščios moterys, nemėgstančios avokado, turėtų gerti folio papildus. Zanini sako, kad folio rūgštis dar padeda apsisaugoti ir nuo mažakraujystės.

Magnis: reikalingas tinkamai raumenų ir nervų veiklai, stiprina imunitetą, kaulus, reguliuoja cukraus kiekį kraujyje, padeda jaustis energingiems. Jei jūs kenčiate nuo migrenos, pakankamas magnio vartojimas gali padėti išspręsti šią problemą.

Kalis: padeda išlaikyti skysčių pusiausvyrą mūsų organizme, tad neleidžia jausti kūno patinimo. Jis taip pat reikalingas tinkamam raumenų ir nervų darbui, stiprina širdį.

Ląsteliena: padeda palaikyti normalią virškinimo sistemos veiklą, mažina cholesterolį, normalizuoja cukraus kiekį kraujyje, padeda išlaikyti normalų kūno svorį.

Liuteinas: šis karotenoidas itin reikalingas normaliai regėjimo funkcijai palaikyti. Tyrimai atskleidė, jog ši medžiaga apsaugo nuo akių ligų dėl to, jog, iš dalies, sugeria neigiamas, iš aplinkos sklindančias, šviesas.

Šaltinis: self
Komentarų nėra

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas.