Jausmai, kenkiantys sielai

Jeigu Jūsų paprašytų atsakyti į klausimą, koks Jūsų gyvenimo tikslas, tikriausiai turėtumėte ne vieną, o kelis atsakymus. Kiekvienas žmogus turi skirtingus tikslus, susijusius su šeimyniniu, asmeniniu, visuomeniniu ir profesiniu pasauliu. Tačiau egzistuoja troškimas, vienijantis mus visus – tai noras būti laimingu. Visi trokštame vidinės pusiausvyros, taikos ir ramybės.

Gera savijauta nėra nulemta genetiškai, jos yra ieškoma ir ugdoma. Žmonės, apsupti aplinkybių, kelionės draugų ir akimirkų, suteikiančių laimės, ieško saugumo ir stengiasi atsikratyti visko, kas jiems sukelia skausmą ir nepatogumo jausmą. Dėl to gyvename laimės amžiuje. Plėtojama ir praktikuojama filosofija, skatinanti rūpintis ir lepinti, ir daugelis žmonių nebeišeina iš savo komforto zonos, kad nesusidurtų su baimėmis ir nejaustų nepatogumo kančios. Tačiau pavydas, kaltė, sąžinės graužimas, nesaugumas, nusivylimas, gėda… visi šie jausmai yra dalis mūsų vystymosi. Protinga yra mokėti juos normuoti, kad jie atliktų savo funkciją ir neleistų mums prarasti įkvėpimo.

Gyvenime viskas turi priežastį ir logišką paaiškinimą. Neigiamos emocijos yra tarsi termometras, duodantis ženklą, kad kažkas neveikia ir pasireiškia nerimu. Tačiau taip pat turi ir teigiamą pusę: ugdo, leidžia vystytis ir tampa mokymosi priežastimi. Jei nejaustumėte kaltės, kaip žinotumėte, kad kažką įskaudinote? Jei nejaustumėte nusivylimo, taipogi, nevertintumėte pastangų pasiekus savo tikslą. Kalbant apie nesaugumo jausmą, jis taip pat padeda mūsų raidai, apsaugo nuo grėsmių, nors daugelis iš jų nėra tokios siaubingos, kaip įsivaizduojate. Dabar palikite vietos šiems jausmams ir, kai pajusite, kad gyvenote su jais pakankamai, atidarykite duris ir leiskite jiems išeiti.

Pavydite, nes trokštate to, ko nori ir turi kiti žmonės. Pavydite, nes pasaulį matote kaip neteisingą, kuriame Jūs nerandate vietos ir neturite to, ko norite. Vienas iš dviejų: arba priimate realybę, tokią kokia ji yra, arba keičiate ją. Tačiau kentėti neeikvojant laiko ir pastangų – ne. Keletas patarimų, kad atsikratytumėte pavydo:

PRIPAŽINKITE, KAD PAVYDITE.

Pavydas – jausmas, kuris ne tik kad verčia kentėti, bet dar yra bjaurus. Pasakykite sau: „Pavydžiu“. Jei to nepadarysite, visada bandysite pateisinti savo nerimą, bet nenugalėsite jo.

Analizuokite, kodėl taip jaučiatės. Pasistenkite priimtai tai, kas nėra kontroliuojama. Žmonės yra linkę pavydėti, nes situaciją suvokia kaip neteisingą. Priežastys, dėl kurių neturite to, dėl ko dūsaujate (klasė, protas, pinigai, galia…), gali būti įvairios, tačiau kad ir kaip bebūtų, turite du pasirinkimus: pirmas – stengtis padaryti viską, kas priklauso nuo Jūsų, kad pasiektumėte tai ir antras – priimti tai, su kuo negalite susidoroti.

Jei Jūsų pavydas – baltas, elkitės taip, tarytum nepavydėtumėte. Paklauskite savo draugo, kaip jam sekasi darbe ir išklausykite jį. Pasakykite savo draugei, kad pastebėjote, jog ji yra laibesnė ir lieknesnė, nuoširdžiai pasidžiaukite giminaičių ar pažįstamų planuojama kelione per atostogas. Ir sustiprėsite įveikus sudėtingą situaciją. Pasakykite sau: „Matai, tau puikiai sekasi, dabar jautiesi daug geriau, nes parodei susidomėjimą kitais.“

SUSITELKITE Į SAVE.

Drąsa slypi ne lyginime, o pačiame Jumyse. Išsikelkite tikslą ir galvokite, kiek galite sau leisti, kad jį pasiektumėte. Kartais daug daugiau laiko praleidžiate kritikuodami, šmeiždami ir trokšdami to, ką turi kiti, nei kad stengiatės dėl savo gerovės. Ši energija būtų labai produktyvi, jei ją naudotumėte savo vidinei raidai.

Atsiprašykite norėdami nugalėti kaltę ir sąžinės graužimą. Jūs jaučiate kaltę, kai žinote, jog tyčia arba ne įskaudinote kitą. Matyti, kad kitas žmogus kenčia dėl kažkokio Jūsų poelgio, verčia Jus jaustis blogai. Šis nerimas yra lyg variklis, priverčiantis galvoti, kad kitą kartą būtumėte atsargesnis. Šio nepatogaus jausmo dėka mes mokomės. Jei kiekvieną kartą įskaudinus kitą, nejaustume skausmo, kalbėtume apie žmogų be jausmų, nesugebantį įsijausti į kito kailį ir tai jam apsunkintų santykius su kitais. Niekas nenori gyventi, dirbti, turėti tokį draugą, kuris skaudina ir nesusimąsto dėl savo elgesio.

Kaltės jausmas nereiškia, kad visą gyvenimą turite kartoti tą patį. Kaltė leidžia galvoti, ką darytumėte kitaip kitą kartą ir nuo tos akimirkos pamirškite viską ir pradėkite iš naujo. Pasinaudokite šiais patarimais, kad atsikratytumėte nerimo.

NUOŠIRDŽIAI ATSIPRAŠYKITE.

Tačiau nedarykite to kaip bailys, nenaudokite internetinių pokalbių svetainių, susitikite akis į akį. Ištarkite to žmogaus vardą ir pasakykite, ką jaučiate ir kodėl.

ATLYGINKITE ŽALĄ.

Atsiprašyti yra pirmasis žingsnis, antrasis – nudžiuginti mažomis smulkmenomis. Jei sulaužėte ką nors – sutaisykite, jei buvote grubus – nuneškite dėžutę saldainių, jei nebuvote dėmesingas kažkam, kas buvo svarbu šiam žmogui – nusiųskite laišką, dainą ar ką nors linksmo, kad žmogus, kurį įskaudinote, pasijustų ypatingas.

NEJAUSKITE KALTĖS VISĄ GYVENIMĄ.

Suklydus vieną kartą tai Jūsų nepriverčia tapti nuolankiu su tuo žmogumi, tarsi turėtumėte visą gyvenimą gėdytis savo poelgio. Visi darome klaidas. Jei apsirikimas yra netyčinis ir, visų svarbiausia, neturėjo blogų ketinimų, įskaudintas žmogus turėtų atleisti. Įžeistų žmonių apmaudas ir išdidumas kartais tampa svarbesniais už jų gerus ketinimus. Kai padarėte viską, ką galėjote, duokite kitam laiko. Ir jei Jums pasirodys, kad tai pernelyg ilgai, nuspręskite, kaip nuo šiol elgsitės su šiuo žmogumi, kuris negali atleisti ir pamiršti.

DRĄSIAI STOKITE PRIEŠ NESAUGUMO IR GĖDOS JAUSMUS.

Nesaugumo jausmas, gėda ir baimė – tai jausmai bei kūno ir proto reakcijos į tai, ką suvokiate kaip grėsmę. Nesijaučiate saugus, kai negalite kontroliuoti aplinkos, kai Jus supa tai, ko negalite nuspėti. Gėdijatės, kai suvokiate galimybę, kad galite neatsirasti šlovės viršūnėje, prarasti, kai neišpildote lūkesčių. Ir baimė užvaldo Jus galvojant, kas blogo gali nutikti, gali užkrėsti, sukelti infarktą, prarasti darbą ar būti atstumtam žmogaus, kuris Jums patinka. Ką dar gali duoti baimę, kurią jaučiate! Tikrasis pavojus slypi tame, kad galite pradėti bijoti naudotis galimybėmis, nekovoti dėl jų, nes ten gali laukti pralaimėjimas.

IŠMOKITE GYVENTI SU NESĖKMĖMIS IR NEIGIAMOMIS EMOCIJOMIS.

Tai mūsų vystymosi ir gyvenimo dalis. Ar kada nors Jums kas nors sakė, kad tai bus lengva? Daryti klaidas, būti kritikuojamam, kentėti… Tai kelio dalis, kartu su laime, dosnumu ir pasididžiavimu.

JEI NORITE IŠEITI IŠ SAVO KOMFORTO ZONOS:

Suraskite tam priežastį. Be abejonės jį turite. Užsirašykite didelėmis raidėmis ir Jums puikiai matomoje vietoje.

Negalvokite, kad galite suklysti ir sutelkite savo dėmesį į tai, ką ir kaip trokštate daryti. Parenkite savo veikimo planą.

Esate drąsus, geras ir stiprus. Turite pavyzdžius, įrodančius tai. Ar žinote savo silpnybes ir galias? Tai Jūsų privalumai, kuriais turite naudotis, o ne menkinti ir mažinti juos.

Galvokite apie sėkmę. Kas Jus verčia galvoti, kad nepasiseks ar neatsitiks tai, ko norite? Tai nereikšmingas energijos švaistymas! Laikas yra ribotas, praleiskite jį galvodami apie tai, ko norite, kad įvyktų. Nukreipkite savo mintis ir žodžius šia linkme, kartokite sau: „Aš galiu! Esu pasiruošęs! Stengiausi!“.

Ne – neigiamoms emocijoms. Esate ne vienintelis, kuris jas patiriate, patiriame visi, tačiau daugelis mūsų nusprendė nekreipti dėmesio į jas. Tai mus ir skiria. Jų gyvenimas nėra mažiau sudėtingas ar sėkmingesnis nei kitų. Skirtumas tas, kad jie grėsmę vertina ir nusprendžia jai pasipriešinti. Svarbu nebijoti, o būti drąsiam.

VEIKITE.

5 aukščiau minėti patarimai yra puikūs jei pradėsite veikti. Išsikelti tikslai turi prasmę tik tada, kai juos pradedate įgyvendinti.

Neigiamos emocijos leidžia pasaulį pamatyti kitu kampu, tačiau nereiškia, kad turi sustabdyti Jus. Išanalizuokite ir išmokite teigiamą pamoką. Pasinaudokite neigiamų emocijų nauda ir vėliau nuginkluokite jas.

Daugelis žmonių bijo būti laimingais. Daro keistas išvadas, tokias kaip jei atsiduos malonumui, bus nubausti. Kai padaro klaidą, priekaištauja sau visą amžinybę, kad suvoktų realybės griežtumą dėl to, ką padarė. Būti kenčiančiam, paklusniam… Tai nėra laimės stebuklingasis gėrimas. Niekas kitame gyvenime Jums nekompensuos, kad kentėjote šiame. Išdrįskite būti laimingu ir patirti neįtikėtinų akimirkų.

Komentarų nėra

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas.