Šventės: Kaip nepakenkti savo organizmui?

Šventės: Kaip nepakenkti savo organizmui?

Netrukus ateis tas metas, kai mūsų organizmas, o ypač kepenys, turės patirti didžiulių išbandymų – gersime daug alkoholio, valgysime daug riebaus maisto ir mažai judėsime.

„Šventinio laikotarpio metu daugelis mūsų valgome ir geriame daugiau nei įprastai. Dažniausiai sausio mėnesį vėl grįžtame prie normalaus ritmo, todėl stipriai jaudintis dėl to nereikėtų,” – sako Patrick‘as Kenedis, gastroenterologas iš Londono klinikos.

Vis dėlto, daktaras pastebi, kad dėl kepenims tenkančio itin didelio krūvio galite jausti nemalonius simptomus – tingumą, nuovargį, skausmą pilvo srityje.

Tad padėkite kepenims pasiruošti didiesiems išbandymams jau dabar:

1. Mankštinkitės, užsiimkite bet kokia aktyvia veikla

Pasak specialisto, jus galite varginti kepenų ligos, jei nesveikai maitinatės, priaugote svorio ar tiesiog mažai judate.

„Mankšta – labai svarbu. Net jei žmonės tik pradeda mankštintis, o kitų įpročių nekeičia, vistiek jų kepenų bendra būklė gerėja. Todėl tai itin svarbu,” – teigia Kenedis.

2. Per savaitę bent tris paras išvis nevartokite alkoholio

Dvi paros jau gerai, o trys – dar geriau, tikina alkoholinių gėrimų ekspertas Andrew Russellas. Jis pastebi, kad naujausi tyrimai rekomenduoja bent kelias paras per savaitę išvis atsisakyti alkoholio. „Įprastai kepenys perdirba riebalus, tačiau kai alkoholis jas pasiekia, jos pirmiausia ima perdirbti būtent alkoholį. Taip kepenyse atsiranda riebalų sankaupų, dėl ko gali kilti ir įvairių kepenų ligų,” – perspėja Russellas.

3. Praskieskite alkoholį

Skiesti alkoholį verta, nes taip ne tik jo mažiau išgeriate, bet ir slopinate jo šlapimo varantį poveikį. Maišykite silpnus ir stiprius gėrimus arba praskieskite juos vandeniu.

4. Tiesiog atsisakykite

„Nedarykite iš musės dramblio, nesiskelbkite, nevaidinkite. Paprašykite lengvesnio gėrimo be jokio jaudulio ir niekas į tai neatkreips dėmesio,“ – pataria žurnalistas Pip‘as McMormac‘as.

„Jei geriate tik todėl, kad manote, jog tai palengvina bendravimą ar padeda atsipalaiduoti, pamąstykite, ar jums tikrai to reikia. Kai aš metus gėriau tik lengvus gėrimus, ne tik išgyvenau, bet ir mėgavausi savo pirmu blaiviu vakarėliu – suvokiau, kad taip kaip tik labiau dalyvauju pokalbiuose. Dabar niekada nesiilgiu alkoholio, nes suprantu, kad man jo niekada ir nereikėjo.”

5. Tinkamai maitinkitės

„Apkraudami organizmą riebiu maistu ir didelio alkoholio kiekiu verčiame kepenis persidirbti,” – sako kvalifikuotas mitybos specialistas Robas Hudsonas. „Nuostabu, kad kepenys gali visiškai išgyti ir būti tokios, kokios buvo. Valgykite daug žalių daržovių, ypač kopūstų, žiedinių kopūstų, brokolių. Šios daržovės padės kepenims geriau perdirbti maistą, tam taip pat pravers ir česnakai ar svogūnai.”

Tinkamai maitinkitės. Kepenims tikrai reikia kai kurių maistingųjų medžiagų, tačiau jas galima gauti ir su maistu, pavyzdžiui, vitamino B gausu kiaušiniuose, žuvies, mėsos produktuose, ankštinėse daržovėse, lęšiuose.

Komentarų nėra

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas.