Lietinga vasara į madą sugrąžino kaliošus

– Smarkūs lietūs atsiliepia vasaros apsipirkimo įpročiams – lietuviai graibsto kaliošus, botus ir skėčius – pardavimai išaugo bene dvigubai.

– Nepaisant lietingų orų, laisvalaikį leidžia lauke – lauko kepsninių ir jų priedų bei repelentų nuo vabzdžių parduota beveik penktadaliu daugiau nei per tą patį laiką pernai.

– Pirkėjai išsiilgę šviežių vaisių ir daržovių: per pirmąsias šios vasaros savaites uogų nupirkta dvigubai, kaulavaisių – 40 proc., agurkų – dviem trečdaliais, pomidorų – ketvirtadaliu daugiau nei pernai įpusėjus vasarai.

Vėsūs ir lietingi įpusėjusios vasaros orai bei kiek vėlavęs šviežių vaisių ir daržovių derlius turėjo įtakos pastarojo laiko sezoninių prekių krepšelio turiniui: prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, net atėjus vidurvasariui, šviežių vaisių ir daržovių pirkėjai dar neatsivalgė, ir dėl to šiuo metu dar neskuba jų šaldyti ir konservuoti. O vietoje įprastai vidurvasarį perkamų poilsio ir turizmo reikmenų, taip pat ledų ar vaisvandenių, į pirkinių krepšelius aktyviai deda kaliošus, skėčius, lietaus rūbus ir repelentus nuo vabzdžių.

Matyti, kad ši neįsibėgėjanti vasara koreguoja pirkėjų apsipirkimo įpročius. Žmonės išsiilgę šviežių vaisių ir daržovių, nors šių prekių paklausa tradiciškai ūgteli kiekvieną vasarą, šiemet daugelio iš jų nuperkama gerokai daugiau negu pernai. „Maximos“ duomenimis, pirmąją vasaros pusę tinklo parduotuvėse agurkų buvo nupirkta bemaž dviem trečdaliais daugiau, pomidorų – ketvirtadaliu daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Pirkėjai iš lentynų šluoja ir pasirodžiusias uogas – palyginti su pirmosiomis 2016 m. vasaros savaitėmis, uogų pardavimai išaugo daugiau nei dvigubai.

„Maxima LT“ Pirkimų direktorė Vilma Drulienė pažymi, kad nors šviežių lietuviškų daržovių, vaisių ir uogų šiemet teko palūkėti kiek ilgiau, daugelis jų „Maximoje“ džiugina mažomis kainomis. „Esame lietuviškas prekybos tinklas, todėl rūpinamės, kad pirkėjams būtų prieinamas gausus Lietuvoje užaugintų daržovių ir vaisių pasirinkimas. Kaip rodo mūsų atliekami tyrimai, produktų kilmei pirkėjai teikia didelę svarbą ir pirmenybę teikia būtent lietuviškiems. Todėl stengiamės užtikrinti platų lietuviškų vaisių ir daržovių asortimentą bei geras, mažas, jų kainas, ir šiemet didelę dalį vaisių ir daržovių siūlome net pigiau nei pernai“, − teigia bendrovės Pirkimų direktorė.

Lyginant pirmąją šių ir 2016-ųjų metų vasaros pusę, pirkėjai gerokai dažniau rinkosi ir slyvas, persikus, abrikosus − jų pardavimai buvo apie 40 proc. didesni nei pernai. Iki vasaros vidurio arbūzais pirkėjai mėgavosi nežymiai daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį, tačiau šio šiltojo sezono atributo pardavimai buvo kone dviem trečdaliais didesni nei 2015 m. tuo pačiu metu.

„Paprastai šiuo metų laiku stebime augant ir konservavimui skirtų priemonių – stiklainių, šaldymo maišelių, indelių, cukraus, – paklausą, tačiau šiemet pirkėjai konservavimo sezono pradėti dar neskuba ir tiesiog mėgaujasi turtingu uogų derliumi“, − pastebi V. Drulienė.

Vėsūs orai pirmąją vasaros pusę neskatino pirkėjų gaivintis populiariausiu šiltojo metų laiko skanėstu – ledais. Lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, per pirmąsias šešias vasaros savaites ledų „Maximose“ nupirkta beveik penktadaliu mažiau.

Kad klimatas pirkėjų ypatingai neįkvepia aktyvioms vasaros pramogoms, liudija ir 20 proc. mažesni nei pernai laisvalaikiui bei turizmui skirtų prekių pardavimai. „Kita vertus, akivaizdu, kad pirkėjai stengiasi kuo daugiau laiko praleisti gryname ore, net jei gulinėti paplūdimiuose klimatas ir neskatina. Žvelgiant į paklausiausių vidurvasario prekių krepšelį, matyti, kad „Maximos“ pirkėjai vasaros neįsivaizduoja be laisvalaikio lauke, prie kepsninės, tik šiemet jiems itin svarbu dar ir deramai apsisaugoti nuo lietaus bei įkyrių vabzdžių“, − komentuoja „Maxima LT“ Pirkimų direktorė V. Drulienė.

Tokį šios vasaros paveikslą atspindi pramoninių prekių paklausa „Maximos“ parduotuvėse. Lauko kepsninių ir joms skirtų priedų pirmąją šių metų pusę nupirkta 17 proc. daugiau lyginant su tuo pačiu 2016 m. laikotarpiu. Guminės avalynės, skėčių ir kitų priemonių nuo lietaus apsisaugoti nupirkta penktadaliu daugiau negu pirmąją praėjusių metų vasaros pusę. Itin paklausi lietingam orui skirta avalynė – vyriškų ir moteriškų botų pardavimai pirmąją šios vasaros pusę didėjo daugiau kaip 40 proc., o kaliošų įsigyta perpus daugiau nei per tą patį laiką pernai.

Įpusėjęs šiltasis sezonas pirkėjų ypatingai nedžiugina ne tik orais, bet ir kraujasiurbiais vabzdžiais. Iki vasaros vidurio repelentų nupirkta penktadaliu daugiau nei per tą patį laiką pernai ir perpus daugiau, lyginant su 2015 m.

Komentarų nėra

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas.