Mitybos specialistė išvardijo priežastis, kodėl naudinga valgyti špinatus

Pavasario pradžia – metas, kai žmonės labiausiai perka špinatus. Mitybos specialistė Vaida Kurpienė atkreipia dėmesį, kad tinkamai paruošti špinatai yra puikus vitaminų, mineralų ir kitų naudingų medžiagų šaltinis.

Nauda – širdžiai, kaulams ir naujai gyvybei

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė sako, kad špinatuose esantis vitaminas K širdis ir kaulus išlaiko tvirtus, o moterys, kurios ruošiasi pastoti, turėtų žinoti, kad šiose daržovėse yra gausu folio rūgšties – jos reikia formuojantis naujam DNR, susidarant bei bręstant naujiems raudoniesiems kraujo kūneliams, vykstant kitiems augimo ir vystymosi procesams.

„Vitamino K špinatuose yra itin gausu. 100 gramų daržovių yra 604 procentų rekomenduojamos šio vitamino paros normos. Vitaminas K yra svarbus įvairiems biologiniams procesams, o didžiausią naudą suteikia širdies kraujagyslių sistemai, nes dali apsaugoti kraujagyslių sieneles nuo kalkėjimo. Taip pat vitaminas K gerina kaulų struktūrą“, – sako V. Kurpienė.

Kartu su vitaminu K špinatuose yra ir kaulams svarbaus mineralo kalcio. Apskritai, žaliuose lapuose sukauptas ištisas mineralų kompleksas: geležies, magnio, fosforo, kalio, natrio, cinko, vario, seleno ir net 45 proc. rekomenduojamos mangano dienos normos. Ne ką mažiau ir vitamino C – šimte gramų špinatų yra 47 proc. rekomenduojamos dienos normos.

Dėl sveikatai palankaus mineralinių medžiagų derinio mitybos specialistai ir gydytojai rekomenduoja špinatus valgyti žmonėms, kuriuos kamuoja aukštas kraujospūdis. Mineralinės medžiagos gali sumažinti kraujo spaudimą ir atpalaiduoti kraujagyslių sieneles – sumažėja kraujotakos sistemos apkrova, organus lengviau pasiekia deguonis, dėl to pagerėja savijauta.

Mokslininkai yra įrodę, kad špinatuose esantis natūralus flavonoidas, antioksidantas kaempferolis teigiamai veikia širdies būklę, padeda organizmui kovoti su uždegimais ir išvengti diabeto.

„O antioksidantai liuteinas ir zeaksantinas – špinatų dovana jūsų akims. Kembridžo universiteto mokslininkė Helen M. Rasmussen ištyrė, kad špinatuose esančios medžiagos saugo akių sveikatą ir regėjimą – yra efektyvi kataraktos ir geltonosios dėmės degeneracijos (AMD) prevencijos priemonė“, – pabrėžia V. Kurpienė.

Svarbu tinkamai paruošti

Mitybos specialistė atkreipia dėmesį, kad kai kuriems žmonėms daug špinatų valgyti nerekomenduojama. „Jeigu vartojate kraują skystinančius vaistus, pavyzdžiui, varafiną, špinatų geriau vengti. Špinatai, kaip ir kiti produktai, kuriuose yra daug vitamino K, tirština kraują“, – dėsto V. Kurpienė.

„Jeigu gydytojai yra nustatę, kad jūsų organizme yra linkę formuotis inkstų akmenys, turėtumėte vengti produktų, kuriuose yra daug oksalatų. Nors su šia problema susiduria mažai gyventojų, tačiau būtent jie špinatais turėtų mėgautis rečiau“, – sako mitybos specialistė.

Geležį iš špinatų organizmas geriau pasisavins, jei juos lengvai pagarinsite ar naudosite karštuose patiekaluose. Nuo karščio suyra didelė dalis oksalo rūgščių, kurios trikdo šių mineralų pasisavinimą. Taigi jei labiau reikia vitamino C – rinkitės šviežius, dėkite į salotas, o jei reikia daugiau geležies pasikrauti – dėkite špinatus į sriubą ar kiaušinienę.

V. Kurpienė taip pat pažymi, kad daugiausia naudingųjų medžiagų špinatuose išlieka tada, kai daržovės yra tinkamai laikomos ir paruošiamos. „Špinatus geriausia plauti ne grynu vandeniu, o su vandenyje ištirpinta soda. Geriausia juos ne virti vandenyje, o tik trumpai patroškinti. Arba virti garuose – tada vitamino C prarandama mažiausiai“, – pataria specialistė.

Komentarų nėra

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas.